دانلود پاورپوینت کایزن

 

 پاورپوینت کایزن

قسمتی ازمتن پاورپوینت

کایزن چیست ؟

کایزن یک مفهوم ژاپنی است که از ترکیب دو واژه KAI به معنی تغییر و ZEN به معنی خوب تشکیل شده‌است و تعریف آن تغییر به سمت بهتر شدن یا بهبود مستمر و تدریجی است. در واقع کایزن بر این فلسفه استوار است که برای ایجاد بهبود در سازمان ها لازم نیست به دنبال تغییرات انفجاری یا ناگهانی باشیم، بلکه هر نوع بهبود یا اصلاح به شرط آنکه پیوسته و مداوم باشد، ارتقای بهره وری را در سازمان ها به ارمغان خواهد آورد.

کایزن نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم در چندین کسب و کار ژاپنی به کار گرفته شد و بخشی از آن از کسب و کار و مدیریت کیفیت آموزش‌دهندگان آمریکایی که از ژاپن بازدید می‌کردند تأثیر پذیرفت و از آن زمان به بعد در کل جهان گسترش یافت ، و هم‌اکنون در بسیاری از زمینه‌ها به غیر از اقتصاد و تولید به کار گرفته می‌شود.

مثالی ساده برای درک بهتر معنی کایزن یا بهبود مستمر

آیا تابحال یک گاو را بتنهایی خورده اید؟

ذره  ذره اما مستمر
کایزن، روح کیفیت ژاپنی

معنی اصلی واژه کایزن ساده و گویاست: کایزن یعنی بهبود مستمر، بهبود مستمری که تمامی افراد یعنی مدیران، کارکنان و کارگران را در بر می گیرد: فلسفه کایزن براین اصل استوار است که شیوه زندگی انسان شامل زندگی شغلی، زندگی اجتماعی و زندگی خانوادگی باید پیوسته و مداوم بهبود یابد.

فرهنگ کایزن و تعامل آن در بین لایه ها و سازمانهای مختلف اجتماعی در ژاپن باعث شده است تا کارخانه به دانشگاه تبدیل شود و دانشگاه به کارخانه، کارگر از مدیر بیاموزد و مدیر از ایده های کارگر بهره مند گردد. پژوهشگر لباس کار بپوشد و به جای نشستن در برج عاج به صحنه تولید بیاید و فعالان صحنه های تولید به فکر و تدبیر در باب بهبود کار خویش بپردازند و به پژوهش روی آورند.

تاریخچه کایزن در ایران

در سال 1379 ، با هماهنگی سازمان ملی بهره وری ایران ( NIPO ) و سازمان بهره وری آسیا ( APO ) ، دوره ای با عنوان کارگاه آموزشی کایزن عملی به مدت پنج روز برای جمعی از واحدهای صنعتی استان یزد برگزار نمود .

آن روز کسی تصور نمی کرد که این کارگاه سرآغازی برای معرفی الگویی برای بهبود بره وری در کشور خواهد بود . مدرس و مشاور این کارگاه آقای شوئیچی یوشیدا مشاور کایزن و معاون اسبق شرکت نیسان موتورز بود . این کارگاه پنج روزه که طی آن بخشی از فرآیندهای کاری واحدهای صنعتی شرکت کننده به عنوان نمونه انتخاب و مورد بازمهندسی قرار شد . در تغییر نگرش کارکنان نسبت به مسائل محیطی بسیار مؤثر افتاد به طوری که سازمان ملی بهره وری ایران بلافاصله اجرای پروژه های بعدی در سایر استانهای کشور را در دستور کار خود قرار داد . نخستین کسانی که یوشیدا را در کارگاه اموزشی پنج روزه در استان آذربایجان شرقی همراهی کردند ، کارشناسان این سازمان بودند که بعدها خود پایه گذار اجرای کایزن و ادامه حرکتهای بهبود در بخشهای صنعت و خدمات شدند . در سال 1381 ، سازمان ملی بهره وری ایران حرکت بهبود کایزنی را با اجرای طرح چرخه مدیریت بهره وری در 5 دستگاه دولتی استان کرمان آغاز و برای نخستین بار در کشور ، کایزن را به حوزه خدمات و خصوصاً سازمانهای دولتی کشاند .


پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتریان درصنعت خرده فروشی

پاورپوینت اصول ارائه شفاهی مطالب

دانلود پاورپوینت شمع کوبی

پاورپوینت،مدیریت استراتژیک درشرکت اپل ،ارزشمندترین استارتاپ جهانی درفروش موفق

دانلود پاورپوینت روش تحقیق کیفی و آمیخته

دانلود پاورپوینت وظایف مدیر

دانلود پاورپوینت فشار خون و نحوه عملکرد فشارسنج دیجیتالی

کایزن ,بهبود ,سازمان ,بهره ,کار ,وری ,بهره وری ,را در ,است که ,ملی بهره ,وری ایران

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

salemziba ثبت شرکت markazkharidcom مطالب اینترنتی ariamusic2020 ریپورتر وبلاگی برای اندیشه های بدیع aamozeshb فروشگاه فایل زویا وبلاگ شخصی