تحقیقات بازاریابی و استراتژِی فروش در شرکت هوندا

پیشگفتار حقیقات بازاریابی و استراتژِی فروش در شرکت هوندا

دربازارکنونی ودرعصردیجیتال؛مدیران کسب وکارها باید به این نکته کلیدی توجه داشته باشند که بقا و ماندگاری کسب وکارها به شمّ مدیریتی آن ها وابسته است که بتوانند با استفاده از شمّ مدیریتی و شناخت بازارهدف خویش موجبات کسب سود پایدار و ماندگاری کسب و کارخویش را رقم بزنند.یکی از این روش ها استراتژی محصولات متنوع مطابق با نیاز مشتریان هدف می باشد.

در این حالت، کسب‌وکارهای کوچک با استفاده از محصولات مشابه یا بازارهای نزدیک به حوزه اصلی کار خود، از استراتژی متنوع‌سازی متمرکز استفاده می‌کنند. زمانیکه محصولات به خوبی در بازار عرضه شوند و مورد توجه مشتری قرار بگیرند، این استراتژی نسبت به حالت قبلی، بازدهی بالاتری را در پی خواهد داشت. نمونه موفق استفاده از این استراتژی، شرکت هوندا موتور است. این شرکت علاوه بر اینکه در زمینه اتومبیل و ماشین‌های سنگین فعالیت داشت،به حوزه جدیدی در زمینه موتورسیکلت نیز وارد شد. از طریق رقابت در این حوزه، هوندا توانایی ساخت موتور را بدست آورد. این شرکت با این اقدام به مزیت رقابتی قابل توجهی در مقایسه با دیگر رقبای خود دست پیدا کرد.»

 

هوندا به این شکل، اشتباه خود را اصلاح کرد و استراتژی مناسب را در پیش گرفت. اما اگر از همان ابتدا به یک قانون ساده توجه کرده بود، می‌توانست از ماه‌ها تکاپو و فروش تقریبا صفر، اجتناب کند:

مهم‌ترین عامل رشد یک کسب‌و‌کار یا استارت‌آپ به‌کارگیری استراتژی‌های اصولی است. شاید در نگاه اول درک این موضوع که شرکت‌های بزرگ در گذشته بسیار کوچک بود‌ه‌اند و با سرمایه‌های اندک این راه را آغاز کرده‌اند، دشوار به نظر برسد اما باید دانست کسب‌وکارهایی که به چنین جایگاه‌هایی رسیده‌اند، با انتخاب استراتژی‌های درست و معقول، رشد مناسبی در طول چندین سال را تجربه کرده‌اند. کسب‌وکارهای کوچک با توجه به عوامل متعدد و موقعیت‌های گوناگون، گزینه‌های زیادی برای انتخاب‌ کردن دارند تا بتوانند سهم بازار بیشتری بدست آورند.

 

درکسی وکارهای امروزی ؛به ویژه شرکت های خودرورسازی ،توجه به خلا بازاراز اامات بازاریابی استراتژیک است که درشرکت هوندا به این مهم توجه ویژه ای شده است.

هوندا باید به خلأ بازار توجه می‌کرد و برای پر کردن آن می‌کوشید. تنها اگر یک سوال ساده از خود پرسیده بود، می‌توانست از اتلاف منابع مالی و انرژی بسیاری جلوگیری کند: آیا هم‌اکنون یک رقیب کاردان، جایگاهی را که ما می‌خواهیم، اشغال کرده است؟» اگر جواب این سوال، بله» باشد، پرچم خطر برای شما در اهتزاز است.»

تنها در صورتی می‌توانید به جای ساده‌سازی قیمتی از استراتژی ساده‌سازی محصول استفاده کنید که یا رقیبی در آن جایگاه وجود نداشته باشد، یا شما بتوانید محصولی به شدت بهتر تولید کنید که لذت استفاده» فراوانی برای مشتریان به همراه داشته باشد.

هر صنعتی باید بتواند از پس چالش های پیش روی خود برآید اما، در بسیاری از صنایع کارخانه هایی هستند که مسیر موفقیت را آسان تر از سایر رقیبان خود می پیمایند؛ شاید یکی از دلایل موفقیت این گونه کارخانه ها داشتن استراتژی و برنامه ی بازاریابی مناسب است.

شرکت هوندا موتور، یک شرکت خوب و معروف در بازار اتومبیل می باشد. این شرکت سال های زیادی است که در بازار اتومبیل فعالیت می کند. و اقلام متنوعی همچون انواع موتور سیکلت، کجاوه ( کشنده های کوچک برای موتور) و موتور های هاچ بک  را تولید می نماید.

بخش مهم دیگر در برنامه بازاریابی هوندا توجه به کیفیت و تنوع است. شرکت هوندا به کیفیت و تنوع محصول هایی که به بازار فرستاده می شود توجه می کند. محصول های شرکت هوندا، ضمن برخورداری از استاندارد های جهانی، به استقامت موتور و پایین بودن میزان آلاینده های سوخت و در کل به حفاظت محیط زیست توجه ویژه دارد، و این مهمترین دلیل سهم فروش خوب در بازار جهانی می باشد.

در این نوشتار با بررسی بازارو فروش شرکت هوندا ؛برآنیم تا با ارائه مدل کسب وکار شرکت های بزرگی چون هونداکه هشتمین خودروساز بزرگ جهانی است؛به هم وطنان عزیزمان این نکته را یادآور شویم که موفقیت درکسب و کاربه کشورو یا محیط خاصی وابسته نیست،بلکه به عناصرتاثیرگذاری وابسته است که موجب پایداری کسب وکار می شوند.

و عدم رعایت آن عناصر،می تواندکسب و کارها را به ورطه انحلال و ورشکستگی بکشاند؛خواه این کسب وکاردر ایران باشد؛خواه نوکیا و جنرال موتورز با آن پیشینه بالای ۱۰۰سال؛

بازار کسب و کار باکسی شوخی ندارد.

امید که مطالب این نوشتار مورد توجه و استفاده ارزشمند سروران عزیز قرار گیرد.

با سپاس

محرم غفاری

بهمن ماه ۱۳۹۹

فهرست

پیروزی هوندا با موتور گازی ۸

بازاریابی و فروش… ۱۰

طریقه ی بازاریابی موتور هوندا چگونه است؟. ۱۰

از سرهم‌بندی کردن موتور تا فروش ۱۰۰ هزار واحد موتورسیکلت ۱۰

تغییر استراتژی هوندا برای اروپا؛ تمام محصولات هیبریدی و الکتریکی می شوند. ۱۲

استراتژی‌های توسعه کسب‌وکار. ۱۴

  • متنوع‌سازی غیرمتمرکز. ۱۴
  • ادغام بالادستی ۱۶
  • ادغام پایین دستی ۱۶
  • ادغام افقی ۱۶
  • توزیع مشترک ۱۸
  • انتقال تکنولوژی ۱۸
  • تولید هم‌زمان و همراستا ۱۸

بیوگرافی سویچیرو هوندا، موسس شرکت هوندا و معروف به هنری فورد ژاپن. ۱۸

تاسیس شرکت هوندا (Honda Motor Co). 23

تولید خودرو. ۲۴

زندگی شخصی ۲۶

مقاله ؛هزینه یابی بر مبنای هدف و استراتژی مدیریت هزینه در شرکت های خودروسازی ۲۷

روش‌های بازاریابی و تبلیغات موتور هوندا ۳۷

رشد بازاریابی و فروش هوندا در آمریکا ۴۳

هوندا سیویک و رشد فروش در تحریم نفتی ۴۳

استراتژی بازاریابی سبز در هوندا سیویک… ۴۳

شعار تبلیغاتى هوندا : ۴۳

تطبیق استراتژی های بازاریابی هوندا با شرایط بازار. ۴۳

روش بازاریابی هوندا ۴۴

استراتژی هوندا ؛ ساده سازی قیمت ۴۴

استراتژی هوندا ؛ ساده سازی قیمت ۴۴

مدل کسب و کار متفاوت هوندا ۴۴

موفقیت تصادفی ۴۵

توجه به خلا بازار. ۴۶

خداحافظی با دیزل؛ سلام به برقی‌های بیشتر. ۴۶

موتور هوندا و روش‌ بازاریابی و تبلیغات ۴۸

صنعت بازاریابی شرکت هوندا موتور… ۵۰

استراتژی بازاریابی هوندا در آمریکا ۵۱

مدلهای هوندا در امریکا ۵۲

رقابت هوندا و مرسدس بنز در رضایت مشتری ۵۲

استفاده کارآمد از تحقیقات بازار برای ساخت محصولات نوآورانه، درس‌هایی از موفقیت و شکست همزمان هوندا ۵۲

درک جوانان و خواسته‌هایشان. ۵۴

واکنش بازار به المنت ۵۵

دلایل شکست هوندا المنت ۵۶

بنگاههای برتر جهانی -شرکت هوندا (HONDA). 56

سیویک و اکورد؛ دو اعجوبه‌ی هوندا در بازار ایران. ۵۹

داستان زندگی هوندا، مردی که کارخانه‌ هایش دو بار کاملا ویران شدند ولی … ۶۳

تاریخچه شرکت هوندا ۶۳

داستان هوندا ۶۴

تاریخچه و تبلیغات شرکت هوندا ۷۴

ورود هوندا به آمریکا ۷۴

تبلیغات پا به میدان گذاشت ۷۴

چشم انداز و مأموریت ۷۶

جهت گیری بازاریابی هوندا برای مقابله با کرونا ۷۷

برند هوندا ۷۸

تاریخچه و پیدایش ۷۸

ورود برند هوندا به آمریکا ۷۹

چشم انداز هوندا ۸۰

بازاریابی و شگردهای تبلیغات موتور هوندا ۸۰

بنیان گذار شرکت هوندا ۸۰

بزرگترین کارخانه موتور سیکلت سازی جهان. ۸۱

بازاریابی و فروش در هوندا به چه صورت است ؟. ۸۲

بازاریابی و فروش در هوندا به چه صورت است ؟. ۸۳

بازاریابی و فروش هوندا ۸۳

رشد فروش هوندا ۸۴

میزان فروش داخلی هوندا در ژانویه ۲۰۲۱٫ ۸۴

هوندا پایلوت ۲۰۱۸، انتخابی برای کسانی که مینی ون‌ها را دوست ندارند. ۸۵

ظاهر خوش قد و بالا همچون یک شاسی بلند تمام‌عیار. ۸۶

پیشرانه و گیربکس و مشخصات فنی هوندا پایلوت ۸۸

فوتبالیست ژاپنی مشهور توکن شخصی راه اندازی کرد!. ۹۰

نسل جدید هوندا N-One برای بازار ژاپن معرفی شد. ۹۱

نقشه جدید هوندا چه بود؟. ۹۳

The Cog  (تبلیغ ویدیویی چرخ دنده). ۹۴

رقابت نفسگیر تولیدکنندگان خودرو در بازار جهانی ۹۵

استفاده تبلیغاتی هوندا از شخصیت های دیسنی ۹۶

مشتریان هوندا و تویوتا مشخص شد! ۹۸

هوندا غیرممکن را ممکن می سازد! ۱۰۱

کانسپت هوندا، پلی به آینده! ۱۰۱

آکورا ناموفق در تست! ۱۰۴

تصویری تخیلی از اتومبیل های مسابقه ای در سال ۲۰۲۵٫ ۱۰۶

آینده طرح های خودروهای مسابقه ای : مواد و سوخت ۱۰۸

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول ۱٫ ۱۱۰

هوندا، جت خصوصی می‌سازد! ۱۱۳

پرواز نخستین جت هوندا صورت پذیرفت! ۱۱۶

سه خودروساز برتر ژاپنی و تعهد همکاری! ۱۱۸

لاک پشت در لباس خرگوش؛ ۱۰ خودرو ظاهرا اسپرت اما واقعا کُند. ۱۲۱

پورشه کاین. ۱۲۱

هیوندای ولاستر. ۱۲۲

تویوتا سلیکا ۱۲۳

دوج دارت ۱۲۴

میتسوبیشی لنسر جی تی ۱۲۴

مزدا MX-5 میاتا ۱۲۵

DeLorean DMC-12. 126

هوندا CR-Z. 126

تویوتا جی تی ۸۶٫ ۱۲۷

پنج خودروی شاسی بلند (Crossover) با بهترین مصرف سوخت ۱۲۸

  1. هونداCR-V 129
  2. مینی کوپرCountryman. 129
  3. نیسانRogue. 130
  4. تویوتا هایلندر هیبریدی ۱۳۱
  5. تویوتاRAV-4. 131

منابع و مآخذ: ۱۳۳

 


پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتریان درصنعت خرده فروشی

پاورپوینت اصول ارائه شفاهی مطالب

دانلود پاورپوینت شمع کوبی

پاورپوینت،مدیریت استراتژیک درشرکت اپل ،ارزشمندترین استارتاپ جهانی درفروش موفق

دانلود پاورپوینت روش تحقیق کیفی و آمیخته

دانلود پاورپوینت وظایف مدیر

دانلود پاورپوینت فشار خون و نحوه عملکرد فشارسنج دیجیتالی

هوندا ,شرکت ,بازاریابی ,بازار ,های ,موتور ,شرکت هوندا ,بازاریابی و ,هوندا به ,در بازار ,هوندا در ,تبلیغات موتور هوندا ,شرکت هوندا honda

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

امام خامنه ای: هیئتها نمیتوانند سکولار باشند؛هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌‌مند به اسلا فدایی ولایت هادی امیری فلاح | مولف، مدرس و ‌مشاور ارشد باغِ کاشی کانال فیلم مشاوره کنکوری رایگان وحید libayatollahheydari برترینهای ایرانی elmerooz babakdressshop دو کــــلام حــــرف حساب بــاهــــات دارم : ” دوســت دارم ”